måndag, oktober 27, 2008

Parque del Retiro

Helgen har varit perfekt. Faktiskt helt perfekt. I lördags upplevde vi natt-Madrid för första gången och lustigt nog slutade kvällen på en irländsk pub – det förefaller som om vi oundvikligen hamnar på sådana. Söndagen spenderades i vackra Parque del Retiro, en stor park i centrala Madrid dit många verkar söka sig på helgerna. Tillsammans med nya vännerna Nicklas, Tomasz och Karin spatserade vi runt och njöt av solskenet, värmen och lyckan.

Helgen avslutades med vår första tradition i vår nya stad: söndagsmiddag. Förra söndagen hittade vi en kinakrog nära hotellet och eftersom det var så gott gick vi dit i går igen. Mätt och trött somnade jag med ett leende och en varm känsla i hela kroppen. Mitt Madrid börjar forma sig.

8 kommentarer:

Em sa...

oooo, låter helt fullkomligt underbart systra mi! =D

Karin sa...

det var fullkomligt underbart faktiskt!

Malin sa...

Jag älskar att du triv så bra och att du skriver så fint! Jag kommer att läsa den här bloggen varje dag så skriv ofta, snälla! Stor kram!

Karin sa...

malin: tack, vad glad jag blir! och jag kommer skriva så ofta jag bara kan. kram!

Unknown sa...

Karin!!! Hoppas att ni har det riktigt bra i Madrid!!! Sounds fantastic!!! miss ya!

Karin sa...

karin: is that you, my pink turtleneck? :)

Unknown sa...

of course it is:) I found ya!! kul o see o höra hur ni har det dar borta, wish i could visit...spain sounds like fun!

Karin sa...

it is fun! and if you can't come visit me, i'll have to come and see you! :D