tisdag, december 09, 2008

Spanjorer och deras passion för skinka

Spanjorerna är väldigt förtjusta i den inhemska skinksorten Serrano. Jag har fått lära mig att en välskolad skinkskärare tjänar mer än en ingenjör, vilket är... intressant. Man märker av uppskattningen av dessa köttstycken titt som tätt. På stormarknaderna finns särskilda skinkavdelningar och var och varannan närbutik säljer skinkställ som man kan ha i sitt eget lilla kök.

Men vad som i min mening verkligen tar priset, är vad som syns på bilden ovan. Den vita grejen, högt upp i mitten. Det är en skinkväska. Den påminner om en väska man har sitt tennisracket i. På så sätt kan man alltid ha med sig sitt älskade sjukilos grisben. Till jobbet, på tunnelbanan eller varför inte till en fest där värden serverar undermålig skinka?

5 kommentarer:

Mi sa...

HA HA HA bästa presenten NÅGONSIN till boggie?! :'D

Tobbe sa...

Årets julklapp!
Börja importera nu!

Em sa...

skinka alias handväska
HAHAHAHA

Per sa...

Aight!

Maria, Tobbe: jag tar upp beställningar. Maila med subject "BOLSA PORTA JAMONES" ;-)

Emma: Hälsa Colle att hon borde skaffa linser... :-P

Anonym sa...

haha jag skrattar så mycket nu. en måste-ha-känsla infann sig direkt.