måndag, december 15, 2008

Julkänsla?

Dagarna innan första advent skedde något magiskt i Madrid. Miljontals ljus tändes precis samtidigt, över varje aveny och gågata, i varje träd och lyktstolpe. De pulserar ut ett budskap: julen är snart här.

Nu har första och andra advent redan kommit och gått. Lucia och tredje advent var över innan jag hann andas ut. Det är inte många dagar kvar till jul, men det känns inte riktigt så. Trots ljusen i staden, så saknar jag stjärnorna och stakarna i alla fönster, de där som är riktig julkänsla för mig. På IKEA hittade vi en fin och röd elljusstake. Nu sitter jag i strålglansen och känner in julen. Om fem dagar kommer vi hem!

7 kommentarer:

iddy pop sa...

hur länge stannar ni i gbg?
jag kommer tillbaka på lördagen efter jul. är ni kvar då?

Mi sa...

Jag kanske kan trösta (knyttet) med att det inte är mycket till julkänsla här heller, men den kanske kommer i och med ert hemvändande?

knäck

Karin sa...

ida: jaa, vi stannar över jul och nyår! vi är kvar då.

maria: hope so. här är det liksom en konstig känsla. det är för varmt och ljust för att vara jul! (tänk då december i florida, det var knäppt.)

Em sa...

you're taking the plane home for christmas, yeeeeeaaaaaah.
you take a look at the passenger next to you, she's doing just the same.
=D

Karin sa...

i'm driving home för christmas!
(not, but almost) =D

KARLAVAGNEN sa...

Flyger ni Iberia är det bäst ni dubbel-kollar att planet går. De har masknings-aktion i full gång.
Ursäkta jag är här och lägger mig i igen!

Karin sa...

kv: oj tack! vi flyger dock lufthansa och klm. men jag ska kolla de flygen också! och du får läsa och tycka hur mycket du vill ;)