måndag, februari 23, 2009

Vår

I Sverige smyger sig våren på, jag måste upptäcka den själv. Jag måste andas in den ännu kyliga luften i lungorna och tänka att jo, där finns nog lite vår ändå. I Sverige är våren försiktig, för ett bakslag kan komma vilken dag som helst.

Här kommer våren på en natt. Plötsligt är solen varm och stor och träden på vår gata blommar. Det luktar förälskelse och uteserveringsöl i luften. Parkerna är fulla av människor och jag inser – här upptäcker våren mig. Jag gillar att bli upptäckt av våren.

4 kommentarer:

Em sa...

åå vad fint! har du fått riktiga vårkänslor??
här är det megakallt, regn och blåst. fast så mycket ljusare, gött mos!

Karin sa...

jaa, nu blommar alla körsbärsträd, du vet som den we used to have framför huset. det är riktigt vårigt, ungefär som maj i sverige. gött!

moln sa...

förra veckan trodde vi att våren var här i göteborg, det var soligt och fint. sen började det snöa i torsdags och våran härliga löprunda i planerat vårväder på lördagen genomleds i snöslask. snacka om bakslag, alla var helt i chock. men nu är det nog vår igen.

Karin sa...

fast nu är det väl vår igen, kristina? kanske på riktigt den här gången. förresten är du inte klok som springer så långt!