torsdag, november 06, 2008

Vardagsliv

Det har varit en underbar dag i Madrid! Klar och till en början kylig, men den bleknande solen värmer fortfarande och får vinterjackor att kännas överflödiga. Vi började dagen med att skriva på kontraktet för vår nya lägenhet! På lördag flyttar vi in och det känns obeskrivligt roligt. Innan Per åkte tillbaka till jobbet tog vi en kaffe på kvartersbaren. Det känns lite som om vi börjar komma in i det spanska livet nu. Jag har vant mig vid höga slammer, högljudda diskussioner och pipande maskiner.

Sedan promenerade jag till rådhuset på Plaza Mayor för att registrera oss som boende i Madrid. Väl avklarat besökte jag det kungliga palatset som var ganska tjusigt. Nu har jag precis handlat på SuperSol. På vägen hem mötte jag en liten svartvit katt som såg så ynklig ut att han fick lite serranoskinka.

5 kommentarer:

Em sa...

aaaawww, lilla svartvita katten! klart att den skulle få lite skinka!!! naaaaaaaaaaaaaaw, kan ni inte adoptera den?

Karin sa...

lille kissen! så smal och ynklig, han åt skinkan i ett nafs. jag vill ha en katt, men det kanske inte passar så bra just nu. meeu!

Mi sa...

SuperSol, tjalalalala!

Katie H sa...

Wow, Karin, vilken blogg.

Den där kursen du går på ger i alla fall resultat. Jättekul att läsa, man får känslan både för er och för Madrid - och längtan att resa tar snart över, i stället för förståndet.

Kramar från Gôtet!

Katie

Karin sa...

mi: jaa! fast i och med flytten blir det nog el corte inglés i stället.

kate: thanks dude, det är det som är meningen: att locka hit folk! hoppas längtan vinner över förståndet!